IVC Arts Escèniques
• El creador i ballarí Pol Jiménez imparteix aquest divendres 11 de febrer un taller
València (09.02.22). Pol Jiménez imparteix el divendres 11 de febrer un taller sobre el caràcter binari de la dansa espanyola i la recerca d’una dansa sense gènere en Espai LaGranja, el centre de recursos i mediació per a la dansa de l’Institut Valencià de Cultura.
“Escuela española y roles de género”, de Pol Jiménez, és part “d’Arrels Contemporànies”, un cicle de tallers formatius impartits per artistes que parteixen d’expressions populars o folklòriques per a la creació de les seues obres.
Com a coreògraf i intèrpret de dansa espanyola, Pol ha tingut la necessitat de no ser identificat amb els rols existents en aquesta dansa. En el taller que realitza a Espai LaGranja difumina aquests rols tradicionalment assignats començant amb una anàlisi dels cossos femenins i masculins dins de l’escola espanyola. El ballador de flamenc exposarà el seu cos pensant i sense gènere per a mostrar que la tradició pot ser bella sense ser anacrònica.
Pol Jiménez persegueix un objectiu molt poc habitual: crear una dansa sense gènere que supere les diferències coreogràfiques entre ballador i balladora portant el flamenc més enllà.
En l’oscil·lació entre el masculí i el femení, es transformen els cossos i s’indueixen lectures concretes del moviment. Oscil·lant entre aquests dos pols, entre el corb i el vertical, el lineal i el discontinu, Jiménez abordarà les possibilitats expressives d’una dansa agènere.
Pol Jiménez s’ha format en dansa espanyola en el Conservatori Professional de Dansa de Barcelona i sempre busca nous codis o noves maneres de portar a escena les reflexions contemporànies.
Amb una trajectòria molt completa, Jiménez ha treballat amb companyies o coreògrafs que van des de La Fura dels Baus i Cesc Gelabert fins a Juan Carlos Lérida o el grup de flamenc i jazz Los Aurora.
L’any 2018 va ser guardonat amb el premi al millor ballarí en els Premis de la Crítica de les Arts Escèniques i en els XXV Premis Butaca, en els dos casos per la coreografia ‘La oscilante’.